duminică, martie 27

Consumator de Taxi

Oamenii, cel putin aia printre care ma invart eu sunt consumatori atenti. Se preocupa de review-uri, intreaba lumea cum e marca x sau y, au grija ce cumpara. Asta e valabil pentru aproape orice produs: carne, oua, lapte, computere, telefone, etc. si aproape orice serviciu: service auto, hoteluri, restaurante, medici, etc.

Cu toate astea nimeni nu distinge intre firmele de taxi. Nimeni nu isi bate capul sa evalueze taxiurile. Pe de alta parte oamenii se plang intr-una de calitatea serviciilor de taxi : ca au luat teapa la aparat, ca taximtristul nu a dat rest, ca a fost marlan, ca nu a vrut sa mearga nustu unde, ca i-a plimbat pe drumul cel mai lung etc. Toti se plang, dar nu se obosesc sa se uite la firma cu care au mers si sa incerce sa faca o statistica ochiometrica: Or fi firme de taxi mai serioase si mai neserioase, sau sunt toate la fel?

Ce este drept este ca our friendly neighbourhood local government: Primaria Municipiului Bucuresti ajuta foarte mult aceasta stare de confuzie intre providerii de taximetrie obligand vopsirea tuturor masinilor in aceeasi nuanta de galben si impunand limite minime de pret.

Totusi.. exista diferente? Da, bineinteles ca exista. De cand am ajuns in Bucuresti mi-am propus sa analizez cat mai bine piata taxiurilor astfel incat sa nu imi iau tzepe. Sunt un "consumator de taxi " de calibru mediu asa ca in vreo 2 luni am reusit sa trec prin firmele principale si sa fac o statistica personala a atitudinii si profesionalismului soferilor. Am ajuns la cateva concluzii clare: cei mai nesimtiti si jnapani soferi sunt (pe langa clasicele Confort, Fly si alte firme de aeroport si gara care au si tarife foarte mari) cei de la Pelicanul. Pe de alta parte doua firme cu care nu am dat aproape niciodata gres sunt Meridian si Taxi 2000. In cazul 2000 chiar pot sa spun, apeland la serviciile lor de peste 1 an, sunt profund impresionat de cat de super finuti sunt soferii lor. Diferenta este evidenta pentru oricine petrece o secunda sa asocieze taxiul cu firma. Celelalte fime sunt foarte mixte in raportul de cocalari jegosi/mosi ciudati/oameni ok care le conduc masinile. Mai ok sunt: Eurostil si Next Taxi. Sub orice critica sunt: Tess Taxi, Apolodor, Leone.

Analiza mea initiala s-a consolidat in timp de 1 an jumate. In perioada asta am continuat sa iau si alte taxiuri in afara de Meridian si 2000 tocmai cu scopul investigativ de a compara serviciile. Concluzia mea a ramas aceeasi.

Sper ca analiza mea va poate fi utila! But do try to pay attention for yourselves! E bine sa fii consumator inteligent si la taxiuri!

6 comentarii:

  1. Ianku D. Hoodenoara28 martie 2011 la 03:49

    This is actually handy. Fa unu si pentru partide. Hehehehe.

    RăspundețiȘtergere
  2. mai sunt aia de la Arsenal care isi scriu capacitatea cilindrica pe usa si aparatu merge la 3.2 sau la 3.5 daca ai ghinion.

    Si mai e o firma, da' nustu cum ii zice, care nici nu exista pe bune... pfff... imi amintesc si va zic. De aratat, arata ok, dar te fura de-ti sar mucii...

    RăspundețiȘtergere
  3. PS. La 2000 am intalnit si singura shoferitza de taxi ever:)

    @Ianku: La partide nu cred ca gasesc unul bun :P

    RăspundețiȘtergere
  4. Also, nu acceptați oamenii care vă abordează în gară cu "Băiatu, taxi ieftin? Unde mergi?", cereți mereu să pună aparatul, indiferent de ce zice.

    Și am văzut șoferițe și la Meridian.

    RăspundețiȘtergere
  5. http://www.realitatea.net/exclusiv-realitatea-net--un-client-jefuit-a-reusit-sa-dea-pe-mana-politiei-un-taximetrist-pirat---vezi-video_593142.html

    Evitati "Taxi Profesional"

    RăspundețiȘtergere
  6. @Skipanu: Vezi 2000 si Meridian. Cele mai tari:D

    @Anonim: Dap, vezi tot prostie de consumator. Omul a si recunoscut ca nu s-a uitat daca are legitimatie si aparat si nici nu era deloc aware de reputatia firmei:) S-a urcat la intamplare. Oricum bine ca l-a ars pana la urma pe cocalar.

    RăspundețiȘtergere