miercuri, ianuarie 26

Best... thing... EVER

Tind sa fiu unu dintre oamenii aia care se entuziasmeaza prea mult despre prea multe lucruri. Il stii pe prietenul tau - ala care iti zice mereu ca a gasit the best thing ever - cea mai buna pizza, cea mai buna bere din univers, cel mai tare videoclip din lume, cel mai misto post din blogosfera (asta de aici!) - pai... ala sunt eu. Si-mi trece repede... dupa o saptamana gasesc mereu the next best thing ever.
 

Cu un lucru insa n-a fost asa. Exista o activitate care de care m-am tinut constant in ultimii 6 ani si probabil o sa ramana in portofoliul meu multa vreme in continuare pentru ca imi ofera ceva in plus in fiecare moment. - Vorbesc de debate.

Totu a inceput in clasa a 9a cand, intr-o miercuri confuza de toamna, incercand din rasputeri sa gasesc o scuza sa nu suport o ora intreaga de tortura francofona, o roscata mi-a zis ca se intampla ceva in sala de conferinte - fara sa stau pe ganduri ma duc; nu conta ce ne fac acolo... sa ne puna sa dansam in balerini si tot era mai bine decat o intalnire cu inamicul meu de moarte le subjonctif passe...

Am urmarit un demo de debate: 2 echipe de cate 3 oameni fiecare dau discursuri - unii afirma o tema (motiune) altii se opun. Totul a fost foarte dinamic - ideile trec repede dintr-o parte in alta fara sa se ridice tonul prea mult, fara sa se injure si fara deviatii de la subiect. Se folosesc informatii si statistici explicate - sa inteleaga si elevu de clasa a 9a cu o cultura generala formata de MTV si povestile cu nea Nicu de la parinti (asta daca era dintre aia mai luminati). In timpul fiecarui discurs vroiam sa sar in picioare sa pun si eu o intrebare iar la sfarsitul meciului imi pulsau mainile umflate de la aplauze.


Mi-am dat seama ca asta vreau sa fac: sa devin un veritabil razboinic al ideilor, sa port dueluri intelectuale si sa ridic in rafale sali intregi prin cuvinte.
Asta e dorinta mea si in continuare - doar ca acum, vreau sa fie prin salile alea cativa (ca mine de atunci) care sa ma auda si sa decida si ei sa se apuce de acest minunat sport.

Li se va deschide mintea. Vor simti si vor intelege ca exista mai multe puncte de vedere - si (foarte important) ca nu doar unu' e valid. Vor colinda si ei la concursuri prin Thailanda, Estonia, Serbia, Muntenegru si alte tari cu nume ciudat; vor primi burse la facultati din america si poate un prospect de stagiu sub un profesor de retorica. Isi vor pune probleme existentiale (*gasp*) and they'll get friends that’ll become moral and spiritual pillars in their world - knights to whom they’ll owe more than you could mention in a hour-long speech.

Asa ca da - give debate a try: tine un discurs convingator pe o tema in care nu crezi si accepta ca cineva a formulat corect o critica la argumentul tau - da-ti seama ca nu mai e nevoie sa ma califici ca un “poponar infect” cand zic ceva cu care tu nu esti de acord... acum ai alte metode de a comunica - si uite asa, deodata, lumea parca e putin mai frumoasa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu